RAPORT privind activitatea desfasurata de Consiliul Director al Asociatiei CARP Campina

18-04-2022

ASOCIATIA CARP CAMPINA

R A P O R T
privind activitatea desfasurata
de Consiliul Director al Asociatiei CARP Campina
pe perioada anului 2021


Avand in vedere Legea 540/2002, prevederile OG 26/2000, Legea 502/2004 privind asociatiile pensionarilor si Statutul propriu al Asociatiei CARP Campina, astazi prezentam modul in care s-a organizat si desfasurat activitatea in anul 2021.


Raportul va fi prezentat pe 3 domenii de activitate:
     - Organizatoric si administrativ,
     - Economico-financiar,
     - Social.


1.DOMENIUL ORGANIZATORIC SI ADMINISTRATIV:
Asociatia CARP Campina a fost condusa intre AG de CD care incepand cu data de 27.04.2018 este alcatuit din:
     - Niculescu Marian – Presedinte,
     - Cosciug-Pentoiu Carmen – Consilier,
     - Marinescu Stelian – Consilier,
     - Bucur Ecaterina-Elena – Consilier,
     - Dinulescu Ecaterina-Floarea – Consilier.

Comisia de Cenzori in componenta:
     - Constantin Valerica – Presedinte,
     - Filip Maria – Cenzor,
    - Popa Lenuta – Cenzor.
Aceste organe alese – de conducere si control – au actionat inca de la inceput in conformitate cu legislatia specifica si Hotararile AG.
CARP Campina isi desfasoara activitatea in sedii proprii doar la sediul central si Sucursalele Comarnic si Poiana Campina.
In componenta CARP functioneaza 19 sucursale in care sunt inscrisi la 31.12.2021 un numar de 25682 membri, conform anexei care face parte integranta din raport. Administrativ-teritorial situatia este urmatoarea:
     - In 6 orase = 13966 membri
     - In 10 comune si 2 sate = 11716 membri.
Statistic, in anul 2021 au fost inscrisi 881 membri, transferati = 31, exclusi = 121 (conform tabel anexat), decedati = 1418 (conform tabel anexat).
S-a continuat actiunea de atragere de noi membri, dar rezultatele nu au fost cele scontate.
Dupa vechimea in CARP situatia membrilor este urmatoarea:
     - Sub 2 ani = 1995,
     - Intre 2 si 5 ani = 3382,
     - Intre 5 si 10 ani = 5928,
     - Intre 10 si 15 ani = 5593,
     - Intre 15 si 20 de ani = 4173,
     - Intre 20 si 25 de ani = 2269,
     - Intre 25 si 30 de ani = 943,
     - Peste 30 de ani = 1399.
       Total = 25682.
De aceea se impune luarea de masuri de inscriere in CARP a cat mai multi pensionari tineri.
Dupa numarul de membri, dupa pensie-imprumuturi, situatia din 2021 este urmatoarea:

Pensie (lei) Nr. membri Nr.imprumuturi Val.imprumut (lei)
Sub 500 2310 110 181500
Intre 501-1000 6972 1217 4092000
Intre 1001-1500 7619 1657 7096500
Intre 1501-2000 4827 1450 7317000
Peste 2001 3954 1319 8304500
Total 25682 5753 26991500


Foarte importanta este structura membrilor CARP dupa varsta, astfel:
     - Data nastere neintrodusa = 17,
     - Sub 50 ani = 741,
     - Intre 50 si 60 ani = 2242,
     - Intre 60 si 65 ani = 4012,
     - Intre 65 si 80 ani = 14269,
     - Peste 80 ani = 4401,
                   Total = 25682.
Varsta de peste 80 ani mereu in crestere trebuie sa ne mobilizeze in atragerea de membri tineri pensionari.


2.IN DOMENIUL ECONOMICO-FINANCIAR:
Din punct de vedere numeric, in anul 2021 s-au acordat un numar de 5753 imprumuturi in valoare de 26991500 lei, imprumutul mediu = 4692 lei.
Ca pondere cele mai multe imprumuturi au fost cele pentru membri cu vechime de peste 1 an, de peste 57,5% urmat de imprumuturile la nivelul fondului social cu dobanda de 10%, cu pondere de 35,35%, dovedind solicitarea membrilor catre aceste mici procente de dobanda si fata giranti.
Toate sucursalele au depus eforturi pentru incheierea a cat mai multe contracte, respectand normele si metodologia de acordare a acestora. La bunele rezultate remarcam contributia personalului de la biroul de contabilitate si respectiv de imprumuturi.
Imprumuturile restante la 31.12.2021 au fost in numar de 146 in valoare de 200838 lei.
Pentru recuperarea restantelor de la cei rai platnici s-a apelat la executorul judecatoresc si conform legislatiei in vigoare serviciile prestate maresc suma datoriilor cu 30%. Unele persoane au fost deranjate de primirea instiintarilor, notificarilor si somatiilor trimise pentru atentionarea acestora, dar trebuie sa inteleaga ca acestia sunt pasii ce trebuie parcursi pentru incasarea debitelor restante.
Noi - CD in frunte cu mine ca Presedinte al CARP Campina facem un apel insistent la dv. si prin dv. sa se cunoasca mai bine rolul si locul CARP-ului, de a determina rudele, cunostintele de a achita imprumuturile restante cat mai repede.
Referitor la realizarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2021:
La VENITURI
      A fost prevazuta suma de 4380100 leisi s-a realizat suma de 4922652 lei in procent de 112,4% sau cu 542552 lei mai mult fata de prevederi.
     Au fost inregistrate depasiri la dobanda la imprumut, la dobanzi depozite bancare, randament la titluri de stat, precum si la alte capitole.
La CHELTUIELI
     A fost prevazuta suma de 3481700 lei si s-a realizat suma de 3457736 lei, in procent de 99,31% cu o economie de 23964 lei.
     Au fost inregistate economii la capitolul salarii personal si la indemnizatii organe alese, la cheltuielile gospodaresti, cabinetul medical si la Legea 333/2003.
AJUTOR DECES
      Ajutorul de deces mediu acordat in anul 2021 a fost de 960 lei.
    La capitolul fond ajutor pentru deces in anul 2021 s-a intamplat o situatie deosebita in istoria Asociatiei CARP Campina. Fondul constituit din incasarea contributiei de 3 lei/luna/membru a fost depasit CD fiind nevoit sa aloce sume din provizionul de risc constituit in anul 2021. Astfel fata de fondul constituit de 1123682 lei a fost platita suma de 1361022 lei cu o depasire de 237340 lei, depasire care trebuie redresata, intregita prin majorarea de la 3 la 5 lei/ luna/membru incepand cu 01.01.2022.
EXCEDENT
     S-a reusit realizarea unui excedent de 1464915,78 lei, repartizat astfel:
     - pentru redresare fond ajutor deces = 237340 lei;
     - pentru completare fond rezerva = 250000 lei;
     - pentru ajutor nerambursabil sub forma de bonificatie = 826052 lei;
     - pentru excedent nerepartizat, diferenta = 151523,78 lei.
Procentul aprobat pentru calculul ajutorul nerambursabil sub forma de bonificatie pentru anul 2021 este: 1,2% , rezultat din calculul matematic: 826052 lei impartit la 68838275,27 lei - soldul mediu al fondului social al anului 2021.
In detaliu BVC realizat pe anul 2021 va fi prezentat de D-na Director Financiar.
BUGETUL DE VENITURI SI CHELTUIELI PE ANUL 2022
Propune venituri in suma totala de 5372300 lei, cu cresteri la taxa de inscriere, dobanzi la imprumuturi, dobanzi din depozite la banci, randament la titluri de stat, venituri din activitati educative.
La cheltuieli, total 5372300 lei se prevad depasiri la fondul de salarii ale personalului ca urmare a cresterilor prevazute in CCM, la indemnizatii nu se prevede majorare fata de prevazutul anului 2021.
Datorita majorarilor foarte mari de preturi si tarife la utilitati (curent electric, gaze naturale, combustibil, chirii spatii, taxe postale, apa – canal, si altele) se prevad cresteri.
In detaliu explicatii va vor fi prezentate de D-na Director Financiar.
In anul 2021 s-a continuat implementarea GDPR privind protectia datelor persoanelor si prelucrarea datelor cu caracter personal in baza Regulamentului UE 679/2016, care s-au finalizat aprox. de 100%, precum si aplicarea Legii 333/2003.
Sume importante din fondul social neutilizat inregistrat de-a lungul anilor au fost depuse in banci sub diverse servicii financiare de la care dobanzile si randamentul realizat au fost peste cele prevazute.

3.IN DOMENIUL SOCIAL:
Ajutoarele nerambursabile acordate conform art.7 din Statutul CARP in anul 2021 au fost in numar de 1135 in valoare de 153219, din care:
     - Boli incurabile = 49 cu 14700 lei,
     - Tratament-statiune = 181 cu 16984 lei,
     - Stomatologie = 363 cu 50936 lei,
      - Pensii mici = 21 cu 1310 lei,
      - Pasti = 123 cu 6150 lei,
     - Craciun = 125 cu 6250 lei,
      - Aniversare 90 ani = 41 cu 16400 lei,
     - Aniversare 100 ani = 4 cu 2400 lei,
     - Implant cristalin = 100 cu 14906 lei,
     - Incendii = 5 cu 7000 lei,
      - Calamitati naturale = 2 cu 2000 lei,
     - Fidelitate 2 cu 100 lei,
      - Proteze/amputatii = 11 cu 1741 lei,
     - Analize = 17 cu 1275 lei,
     - Aparat auditiv = 64 cu 8575 lei,
      - Ochelari = 20 cu 1729 le,
     - Interventii oftalmologice = 7 cu 763 lei.
Am considerat necesar sa va prezentam valoarea si detalierea pe fiecare categorie pentru a demonstra ca dobanzile – care pentru unii sunt mari – isi gasesc sprijinul in acordarea acestor ajutoare.
Alte actiuni desfasurate in anul 2021 in domeniul social: prin cabinetul medical propriu urmatoarele servicii; consultatii = 307, tratamente = 168, teste glicemie = 85, teste colesterol = 48, trigliceride = 30, EKG = 50, si altele la tarife mult mai mici fata de alte laboratoare,
Activitati culturale: in anul 2021 au fost efectuate cu microbuzul Asociatiei 12 excursii pe diferite trasee in tara la care au participat 204 membri.
PERSONALUL ANGAJAT
Numarul de salariati cu contract de munca in anul 2021 a fost de 33, la sediul central = 16 si la sucursale = 17. Salariile au fost acordate la timp, precum si alte drepturi mentionate in Contractul Colectiv de Munca, aprobat de ITM Prahova.
CARP isi propune intensificarea activitatilor specifice CARP-ului: cresterea numarului de imprumuturi, reducerea soldului imprumuturilor restante si mai ales pentru atragerea de noi membri, evitarea oricaror neplaceri, neintelegeri ale membrilor nostri si de aducere la indeplinire a hotararilor ce se vor aproba astazi.
In numele CD, a conducerii administrativ-financiare si a tuturor salariatilor va multumim pentru participare si nu uitati: toti reprezentantii si membri CARP:
FITI ALATURI DE Asociatia CARP Campina.
Multumim pentru sprijinul primit de-a lungul anului din partea organelor locale.


Campina, AG, data de 28-04-2022,


CONSILIUL DIRECTOR
Presedinte,
Ec.Niculescu Marian